close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך עושים פודקאסט - המדריך המלא

מערכת שורשיג תשרי, תשפב19/09/2021

אם אתם מחפשים אחר מדריך שיסביר לכם איך עושים פודקאסט צעד אחר צעד - הגעתם למקום הנכון

תגיות:
להתחיל פודקאסט יכול להיות מורכב בהתחלה אבל יש כמה צעדים שתצטרכו לעבור כדי לגרום לפודקאסט שלכם להתפרסם ולעבוד בשבילכם.

במדריך הזה נעבור אתכם על כל השלבים שיסבירו לכם איך עושים פודקאסט בקלות ובפשטות עם ליווי לאורך כל התהליך.

פודקאסטינג הוא הרבה פחות הומה ותחרותי לעומת בלוגים, כשזה תחום שעדיין נמצא יחסית בחיתולים שלו, כך שעכשיו זה זמן נהדר להתחיל להעלות פודקאסטים ולצבור קהל.

נכון לספטמבר 2021, יש רק כ-1.75 מליון פודקאסטים ברשת, ולמעלה מ-600 מליון בלוגים!
אז תעשו את החשבון לבד..

תכנון פודקאסט
זה השלב הכי חשוב לפני שאתם מתחילים לעשות פודקאסט. תרצו להשקיע כמות מסוימת של זמן לפני שתתקדמו.
כדאי לקחת מחברת או יומן כדי להתחיל לתכנן את רשימת הנושאים שעליהם תדברו בפודקאסטים שלכם. כדאי לעשות רשימה של כמה פרקים כדי שזה לא יהיה משהו חד פעמי ויאפשר לכם לייצר נוכחות דיגיטלית ברשת.

בחירת נושא לפודקאסט
כדאי למקד את הפודקאסט שלכם בנושא ספציפי או בנישה, כדי שיהיה לכם קל יותר לטרגט את קהל היעד ולמצוא את המקומות הרלוונטיים לפרסם בהם.
נסו להתמקד בנושא שיש לכם הרבה מה לומר לגביו, עדיף נושא אחד ראשי עם עשרות תתי נושאים כגון חתונות, הריון ולידה, מערכות יחסים ועוד, כך תוכלו למצוא קהל יעד שמתחדש כל הזמן.
ככל שתהיו יותר פופולאריים עם הזמן וכלל שתהיה יותר דרישה לפודקאסטים שלכם, כך תוכלו להתרחב עם הנושאים ולהגיע לקהלים נוספים.

בחירת שותפים לפודקאסטים :
האם יש לכם חברים, שותפים עסקיים או קולגות שתרצו לעשות איתם שיתוף פעולה?
זה יכול להיות קל יותר להתחיל לעשות פודקאסט אם יש לכם שותף שעושה זאת יחד אתכם, אך זה לא מתאים לכל אחד.
כדאי להתחיל בעצמכם ואחרי שזה תופס תאוצה תוכלו להזמין כל מיני אנשים להשתתף אתכם בפודקאסט ולשדר כל עוד אתם מאמינים באותה אג'נדה ועם אותם תחומי עניין.
כמו כן, חשוב לייצר לוז שבועי לשידורים ולהתחייב אליו כדי שזה לא יהיה משהו חד פעמי וחולף. אם אתם לוקחים אתכם שותף, חשוב שהמחויבות תהיה הדיית.

עם זאת, אין באמת חוקים כשמדובר בפודקאסטים. אם בחרתם שותף והוא מחליט שהוא לא ממשיך , עדיין תוכלו להמשיך לבדכם ובמידה ותרצו, להוסיף שותף אחר בהמשך.

בחירת שם לפודקאסט
הדבר הכי חשוב הוא פשוט להתחיל עם בחירת שם. כדאי לבחור בשם שירמוז על נושאי הפודקאסט שלכם אבל עם זאת לא יגביל אותו לנושא או נישה ספציפים במידה ובעתיד תרצו להתרחב לנושאים נוספים.
תוכלו להעיף מבט ברשימת הפודקאסטים של APPLE, ולראות את המגוון של השמות השונים ואולי לקבל רעיונות.
כמו כן, מומלץ לבחור איזושהי תמונת נושא מעניינת שתייצג אתכם ואת הפודקאסט שלכם.

הפורמט של הפודקאסט
אורך הפודקאסט
יש מומחים שטוענים שאורך כזה או אחר עדיף כאשר מדובר בפודקאסט, אך בפועל זה לא פרמטר חשוב במיוחד...

אתם לא חייבים פודקאסט באורך של חצי שעה כי זה זמן הנהיגה הממוצע, או מתחת לשעה כי אנשים לא מקשיבים כל כך הרבה.
יש פודקאסטים של 5 דקות ופודקאסטים של 6 שעות, מצאו מה שעובד לכם הכי טוב ורוצו עם זה.

אם יש לכם כריזמה ודיבור רהוט, אם אתם יודעים לרתק אנשים בשיחות שלכם, מי שתצליחו להגיע לתחומי העניין שלו עם זוית מעניינת, יקשיב לכם גם לאחר שעתיים.

אנשים רבים מורידים את הפודקאסטים לטלפון שלהם ומקשיבים לו בזמן פעולות יומיומיות פשוטות כמו ברכב, בשירותים, בעת בישול או ניקיון בבית, אם יהיה משהו שיעניין אותם מספיק וירתק אותם, הם לא יפסיקו להקשיב!

סגנון של פודקאסט
פודקאסטים שמכילים ראיונות של אורחים הם די פופולארים, אבל זה לא אומר שאתם חייבים לעשות את זה.
תוכלו לעשות פודקאסט לבדכם או עם שותף ולחלק את הזמן לפי מה שמתאים לכם.

אחד היתרונות בפודקאסטים של ראיונות הוא שהם מושכים אליכם גם קהל חדש, כשהמרואיין שלכם מפיץ גם את התוכן לקהל שלו, ולכן כדאי לבחור במשפיענים או מובילי דיעה מוכרים, כדי לקבל חשיפה רבה יותר.

פורמט של פרקים בפודקאסט
אז איך פרק בפודקאסט אמור להשמע?
כדאי שיהיה לפודקאסט שלכם מבנה מסוים כשהמבנה המומלץ הולך לפי הפרמטרים הבאים:
? טיזר
? מוזיקת פתיחה
? ברכות למאזינים
? נקודה של פרסומת או חסות
? ראיון
? קריאה לפעולה (למשל עקבו אחרינו ביוטיוב)
? מוזיקת סיום

נסו להיות קריאייטיבים עם החלק הזה.
לאחר שיש לכם כמות מכובדת של כמה מאות או אלפי עוקבים, תוכלו להכניס חסויות - לפנות למותגים רלוונטים לקהל היעד שלכם, להציע להם לפרסם אותם תמורת סכום סמלי ולקבל כסף.

והנה, אתם מוכנים להקליט את הפודקאסט הראשון שלכם ולשדר אותו לעולם!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה